Náš tým lužního lesa

Jsme komunita průvodců, učitelů, nadšenců z řad rodičů a přátel, kterým není lhostejné v jakém prostředí se setkávají a rozvíjejí děti předškolního věku. Chceme aby naše děti prožily svoje předškolní období v radosti, v přírodě, s kamarády a s respektující podporou nás, dospělých.


Náš tým

Anna
Anna

ANNA ŠEBESTOVÁ, zakladatelka a koordinátorka klubu

Jsem mámou dvou skvělých kluků, kteří mě neustále učí větší trpělivosti a lehkosti bytí. Věřím, že život je takový, jaký si ho uděláme a kolem mě je naštěští dost kamarádů a přátel, kteří to mají stejně. Vystudovala jsem Vysokou školu ekonomickou a živila se jako daňový poradce, než mi došlo co mě v životě opravdu baví. Díky tomu že přišly na svět moje děti a vždy při mě stál můj skvělý partner nyní již vím, že dělat práci jen z povinnosti či pro naplnění vize někoho jiného není moje cesta.Ve volném čase se věnuji zahradě, přírodní kosmetice a bylinkám.

Baví mě nové životní výzvy a možnosti, které se otevírají pokud jen trochu chceme a věříme. Nejspíš proto jsem místo "hlídání pro syna" chtěla něco víc...

Čerstvý vzduch a spousta pohybu, ohleduplní kamarádi s kterými je sranda, nohy i ruce od bláta, každý den spousta zážitků, učení se novým věcem kdy chci a jak potřebuji, prima parťáci když je potřeba pomoci, ale i trocha toho nepohodlí, které nás posouvá dál ... tak nějak si představuji "rozvoj" dětí předškolního věku. A jsem vděčná, že dnes máme tu možnost si naše představy plnit.

Marcela
Marcela

MARCELA HYKOVÁ, koordinátorka klubíčku pro děti s rodiči, průvodkyně dětí a rodičů

Jsem maminka třech krásných dětí. Miluji tu dětskou spontánnost, radost/smutek, vyjadřování emocí tak, jak je opravdu cítí, bez přetvářky. Jakou mají píli něčeho dosáhnout, jdou si za svým cílem. Každé dítě je můj velký učitel a přinesl mi toho do života tolik.
K práci ve školce jsem se dostala právě přes své děti, kdy jsem zjistila, že žádná školka mi nedokáže dát pro děti to, co bych jim chtěla dopřát. A když jsem nahlédla se starším synem pod pokličku státní školky a tam jsem jen řekla svůj názor, bylo mi odpovězeno: " Tak si to zkuste." 

No a tak proč ne…. 

Mám za sebou různé kurzy:

Montessori, který mi dává velký smysl.

Kurz respektování, nevýchovu, Dovychovat.

Asociace lesních MŠ: Slabikář práce se dřevem s dětmi předškolního věku (aktuálně studuji)

Těším se na všechny nové děti i rodiče 

Marci
Marci

MARCELA MEJŠNEROVÁ, průvodkyně dětí, koordinátorka a průvodkyně předškoláků

Jsem máma co má neposedné ruce, neustále něco tvořím. Mé koníčky jsou fotografování, šití, háčkování, výroba různých dekorací, zahrada... Narození syna mě přivedlo na cestu, kde se více zajímám o svět kolem sebe v souvislostech a propojení s přírodou. Je to velký učitel, tak jako každé dítě. Při hledání cesty jak s ním komunikovat jsem natrefila na kurz Výchova nevýchovou, který je o respektujicím přístupu. Jednoho dne jsem od báječné ženy dostala příležitost pracovat v dětské skupině, kde je respektujicí přístup k dětem i přírodě důležitější než pedagogické vzdělání. A můj život dostal zase trochu jiný směr a smysl. Jeden z nejkrásnějších okamžiků je vidět dítě které překonáním sebe samého právě získalo zase o kousek víc sebedůvěry a v očích mu září štěstí. Za tyhle oka-mžiky jsem velmi vděčná a vím že práce, kde mohu dětem být parťákem, co jim podá pomocnou ruku, když to potřebují má velký smysl. 

Mé vzdělání v oblasti péče o děti zahrnuje akreditované kurzy MŠMT: 

  • Certifikovaná chůva pro děti v předškolním vzdělávání
  • Řečová výchova u dětí
  • Národní pedagogický institut: Kooperativní učení v předškolním vzdělávání
  • Asociace lesních MŠ: Začínající průvodce v lesní školce (roční kurz)
  • Asociace lesních MŠ: Slabikář práce se dřevem (aktuálně)

S láskou a úctou ke všemu živému se těším na Vaše děti, Marci

Klára
Klára

KLÁRA FORSTOVÁ, průvodkyně dětí

Jsem nezdolným milovníkem stromů, mé srdce zpívá v rytmu ptačího zpěvu a má mysl je ponořena do kouzelného lesního světa. Mám kreativního ducha, co stále něco vytváří a zručné ruce, které se nebojím použít. Příroda mi je nekonečnou zásobárnou inspirace a obohacuje mou schopnost vidět krásu všude kolem sebe. Řídím se krédem: "vše co si dokážeme představit, existuje."

Mám jednoho syna, malého neposedu, který je stejně nadšený pro svět přírody jako já. Společně prozkoumáváme lesy, sbíráme poklady, pečujeme o zahradu a učíme se od sebe navzájem. Jsem poctěna, že se smím dívat na svět dětskýma očima plnýma zvědavosti a obdivu. Děti jsou pro mě velkými učiteli. Já jim na oplátku budu ráda průvodcem nejen lesem.

ELIŠKA NOVÁKOVÁ, průvodkyně dětí a rodičů

Kde začít ...jsem máma třech úžasných bytostí Tobiáše (9let), Jonáše (6let) a Denisky (3roky). Deniska je náš malý zázrak-překvapení, a pro mě možnost dále navštěvovat klubík i se svými dětmi :)

Jsem zastánce kontaktního, respektujícího a láskyplného rodičovství. Baví mě pomáhat, pozorovat, fotit a hrát si s dětmi.

Zapisovatelka moudrostí ze mě už nebude, ale bábovičky, hra na schovávanou a tvoření mi jde o moc lépe :) Lákám maminky s dětmi ať se přijdou zapojit na naše společné výpravy - budeme pozorovat přírodu a zažívat nová dobrodružství ať už za sluníčka či za deště venku.

Absolvovala jsem kurz Asociace lesních MŠ: Začínající průvodce v lesní školce.

(S)mějte se Eliška

Monika
Monika

MONIKA KUČEROVÁ, průvodkyně dětí

Z korporátu do lesa, od motorů a prezentací k dětem. To je moje cesta do lesní školky.

Takže si teď ověřuji v praxi, že není špatné počasí, jen špatné oblečení. Je lepší netlačit na výsledek, ale vychutnat si proces. Že nemusíme mít encyklopedické znalosti o lese, abychom si ho mohli "zažít". A tak si užívám přírodu i to, jak si děti s každou novou dovedností víc věří a zjišťují, jak funguje svět. Navíc je to radost běhat "v práci" bosa a lumpačit s bandou neposedů.

Vzdělání: Kurz Dovychovat, Učíme se venku, aktuálně se účastním kurzu Začínající průvodce v lesní školce.

Lucka
Lucka

LUCIE BUMBOVÁ, průvodkyně dětí a rodičů

Vždy jsem byla člověk tvořivý a věčně zahloubaný do svých myšlenek. Přemýšlím o všem co dělám, a vše co dělám mi musí dávat smysl. To mě dovedlo ke studiu na Fakultě humanitních studií UK. Tehdy jsem ovšem netušila, že to opravdové, nejobsáhlejší studium mého života, mě čeká po početí. V souladu s mojí přirozeností (nebo posedlostí?) mít o všem co nejkomplexnější obraz, začalo celoživotní hledání informací potřebných ke zdravému (fyzickému, psychickému i osobnímu) růstu mých dvou úžasných, divokých a inspirativních dětí. Právě ony mě dovedly k poznání, že práce s dětmi mě naplňuje. Těší mě pozorovat, co vše dokážou, když se jim dá prostor a důvěra. 

Ráda dětem nabízím podporu, rady, cesty a prostředky. K dosažení cíle je ale nechávám dojít vlastními způsoby a tempem. Velký smysl mi dává volná hra. Nejvíc se pak zaměřuji na emoční inteligenci. To je totiž oblast, která mi v dnešní společnosti přijde nejvíce opomíjená a do budoucího spokojeného života jedna z nejdůležitějších. Všem dětem přeji, aby mohly být dětmi, aby mohly svobodně růst. A jsem vděčná, že i já k tomuto mohu alespoň malým kouskem přispět.